Nieuw-Zeeland zuidereiland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Iris Wit - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland zuidereiland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Iris Wit - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland zuidereiland!

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hello lovely's!

Mijn aller laatste uurtjes in het prachtige Nieuw-Zeeland zijn aangebroken, het zuider eiland was geweldig!!
De ferry naar het zuider eiland was net de titanic, zo ongelovelijk groot en een super mooi uitzicht de hele tijd! (het is hier meer bijzonder als je geen mooi uitzicht hebt)
Omdat het redelijk vroeg was, ik de 1e bus had gemist richting de ferry en ongelovelijk moest haasten dacht ik, laat ik een dutje doen.
Tijdens mijn dutje zijn zo'n 50 dolfijnen de ferry gepasseerd.. ik durf bijna niet meer te gaan slapen uit angst iets te missen. (ik slaap dus amper, dat snappen jullie wel)
We rijden vandaag naar Kaiteriteri, een klein plaatje aan de westkust.
Onderweg naar ons hostel gestopt bij een wijnproeverij, de wijn kwam voor de lunch dus het was een gezellige bus rit naar Kaiteriteri.
In de middag lekker aan het strand gelegen, en in de avond weer naar het strand gegaan om wat wijn te drinken.
De volgende ochtend gaan we verder naar Westport, onze bus chaffeur houd duidelijk van bommetjes maken in het water want we stoppen vaak om even een duik te nemen of op een van zijn speciale plekjes bommetjes te maken van bruggen enzo.
Het plan was om in de avond een zons ondergang te gaan kijken, helaas had ik de bus gemist, dus heb ik in de avond een wandeling gemaakt door Westport en heb ik een goede nacht geslapen!
De volgende dag rijden we door naar Lake mahinapua.
We hadden een dress like your name party, mijn eerste letter is een i, ik moest dus als iets met de i. Het is een I-phone kostuum geworden.
Ze moesten wel een feestje verzinnen daar, want er was letterlijk geen leven in de omgeving te bekennen. Het is waarscheinlijk het ergste hostel waar ik tot nu toe heb geslapen, verschrikkelijk.
De volgende dag maakte alles goed, in Frans Joseph blijven we 2 nachten.
Van het ene uiterste in het andere, we hadden besloten een flash packers room te nemen. dus we hadden een klein beetje luxe.
Overdag genoten van de grootste hot-tub van Nieuw-Zeeland, en 's avonds een paar drankjes gedaan in de bar.
De volgende dag kon ik uitslapen! heerlijk!
Lekker een dagje gerelaxt en niet veel meer gedaan dan uitgebreid gelucht en gedineerd. In de avond mijn canyon swing prijs gewonnen voor de beste outfit op de dress party!
De volgende morgen vroeg vertrokken naar Wanaka, een schattig klein dorpje waar we heerlijk aan het mooie meer hebben gelegen!
De volgende dag zijn we doorgereden richting Queenstown, onderweg gestopt bij het museum van bedrog, even rond gekeken en doorgereden naar een bungeejump plek.
Heel erg veel mensen uit mijn bus deden daar een bungee jump van een super hoge brug!
Rond 5 uur mijn canyon swing gedaan, omg wat was dat eng zeg!!
Voor degene die mijn angst nog niet hebben bezichtigd, het filmpje staat op facebook!
In de nacht wezen stappen in Queenstown bij de world bar!
De volgende dag geshopt en uitgebreid geluncht bij een mexicaan.
De dag erna hebben we iets buiten de stad een gondel naar boven gepakt en hadden we een geweldig uitzicht over queenstown en omgeving! Echt alles in Nieuw-Zeeland is prachtig! In de avond wat gechild bij het meer en uiteraard weer op stap geweest!
De ochtend erna met een klein katertje vroeg opgestaan om een tour te doen naar national park milford sound.
Na een flinke busrit met een paar adembenemende stops aangekomen bij de boodtocht, ontzettend mooie uitzichten gezien die dag!
De dag daarna is het mijn allerlaatste dag met mijn vriendinnetjes en in de middag hebben we een paardrij tocht geboekt door een vallei.
Met de nederlandse gids tom een ontzettend leuke tocht gehad!
S'avonds mijn afscheidsfeestje gevierd en op stap geweest, de volgende ochtend om 7 uur afscheid genomen van iedereen en met de bus naar Chrischurch gereden!
Daar besloten Ben en ik geen hostel te huren omdat de laatste bus om 12 uur 's avonds naar het vliegveld reed en onze vluchten rond 6:30 's ochtends gingen. Uiteraard de bus gemist, gelukkig reed er nog 1 bus die ons tot de helft kon brengen en nog een lekker stukje gelopen met de backpacks.
Op het vliegveld wat geslapen en gechild, afscheid genomen van Ben en mijn vlucht naar Melbourne bijna alleen maar geslapen!

Nieuw-Zeeland was voor mij heeeel erg veel feesten en heel erg veel moois. Ik heb genoten van alles wat ik heb gezien en meegemaakt en alle mensen die ik heb ontmoet.
Op naar Australie, een nieuw avontuur met nieuwe mensen!

Heel erg veel liefs,

Iris

  • 04 Februari 2013 - 00:41

    Carlijn:

    Topper !! Helemaal super, vooral de leukste verhalen op Skype! Xxx

  • 04 Februari 2013 - 00:45

    Wilma:

    Hai Iris, het is weer heerlijk om je verhaal te lezen! Wat heb jij veel gezien en genoten van de natuur en alle lieve mensen die op je pad kwamen!
    Wat een geweldige ervaring ook die gewaagde sprong van jouw!
    Dit pakt niemand je meer af!
    Het volgende avontuur kan nu beginnen in Australie! Let een beetje op de bustijden, en anders kom je gewoon wat later aan! Dikke knuffel uit ons koude kikkerlandje xx

  • 04 Februari 2013 - 06:59

    Esther:

    Lieve Iris,
    Heerlijk om weer een uitgebreid verslag van je te lezen, wat heb je weer geweldige avonturen beleefd!
    Nu op naar Australië, waar je ook weer gaat genieten van alles wat op je pad komt.
    ER IS GEEN ANDERE WEG DAN JE EIGEN WEG......

    Veel knuffels van mij, mama

  • 04 Februari 2013 - 07:04

    Dianne:

    Was weer een mooi verhaal, zo bij mijn ontbijt. Op naar het vervolg van het avontuur. Veel liefs vanuit herfstachtig Zoetermeer.

  • 04 Februari 2013 - 07:31

    Aad En Bianca:

    Hoi Iris,

    Wat is het toch leuk om jou zo te volgen. Door het lezen van jou verhalen zijn wij heerlijk op de hoogte en hebben een beetje het idee dat we met je meereizen. Wij wensen je nog heel veel plezier en kunnen niet wachten op het volgende verslag.
    dikke kussen Aad en Bianca

  • 04 Februari 2013 - 09:07

    Marieke :

    Lieve Iris, Wat een prachtige verhalen, ik denk dat Nieuw Zeeland toch ook maar eens op mijn lijstje moet verschijnen. Om mij heen hoor ik ook steeds prachtige verhalen van dit mooie eiland. En ... mooie spreuk van je mamsie, daar sluit ik mij helemaal bij aan. Dikke kussen van Marieke & van Jan.

  • 04 Februari 2013 - 10:53

    Piet En Kiny:

    Jeetje Iris wat een heerlijke verhalen heb je toch.
    Ook wij sluiten ons graag aan bij de spreuk van je moeder.

    Geniet van Australie, mocht je in de buurt van de Blue Mountains komen
    daar heb ik een neef wonen mocht het nodig zijn kan ik je misschien met
    hem in contact brengen.

    Veel plezier verder!
    Groetjes Piet en Kiny.

  • 04 Februari 2013 - 21:05

    Leo En Jolanda:

    Hoi schat, wat een avontuur zeg! We genieten van je verhalen alsof we zelf meereizen ( feestbeest ). Je grote avontuur gaat nu verder in Australie, we reizen heerlijk met je mee. We houden van je. XXX

  • 11 Februari 2013 - 21:08

    Elly:

    Lieve Iris,
    Wat een mooie verhalen; Nieuw. Zeeland stond op mijn lijstje en gaat er zeker niet vanaf na dit verslag!
    En... ik heb mee gegriezeld tijdens het filmpje van die vreselijke sprong! Wat verschrikkelijk eng!!
    Nog veel reisplezier; we reizen met je mee en zo genieten wij van jouw avonturen!
    Liefs, Mart en Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nieuw Zeeland, Australie en Indonesie!

Beste familie, vriendjes en vriendinnetjes!

Omdat het bijna zo ver is, en ik jullie natuurlijk allemaal lekker jaloers wil maken met mooie foto's en verhalen, hierbij mijn waarbenjij.nu!
Zo kunnen jullie een beetje mee genieten van wat ik allemaal ga beleven.

5 januari is het dan eindelijk zo ver! De dag dat ik vertrek naar de anderen kant van de wereld, voor 5 maanden en 5 dagen om precies te zijn.
Zo gaat mijn reis er ongeveer uitzien:
7 januari kom ik aan in Auckland, Nieuw-zeeland (noordereiland).
van Aucland ga ik reizen naar Christchurch (zuidereiland).
Hier heb ik 4-6 weken voor uitgetrokken.
Vervolgens vlieg ik van Christchurch naar Melbourn, Australie.
Vanaf Melbourne ga ik de hele oostkust van Australie afreizen om in Cairns te eindigen.
Ik wil in Australie ook nog wat gaan werken, dus verblijf hier 10-12 weken.
Vervolgens vlieg ik naar Indonesie, op Jakarta (java) om vanaf Java naar Bali te reizen (daar komt mijn lieve moeder heen) om vervolgens met mijn moeder samen op bali, lombok en de gili eilanden te reizen.
Ik verblijf op indonesie ongeveer 4 weken.

10 juni kom ik weer thuis, mocht ik niet de liefde van mijn leven onderweg tegen komen.

liefs, Iris

Recente Reisverslagen:

22 April 2013

noosah, fraiser island, white sundays and cairns!

03 Maart 2013

Melbour, Sydney, Brisbane en alles daar tussen in

02 Februari 2013

Nieuw-Zeeland zuidereiland!

18 Januari 2013

Nieuw-Zeeland noordereiland!!

08 Januari 2013

flying high & first days Aukland!
Iris

Actief sinds 24 Nov. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 3812

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 10 Juni 2013

Nieuw Zeeland, Australie en Indonesie!

Landen bezocht: