noosah, fraiser island, white sundays and cairns! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Wit - WaarBenJij.nu noosah, fraiser island, white sundays and cairns! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Wit - WaarBenJij.nu

noosah, fraiser island, white sundays and cairns!

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 April 2013 | Australië, Sydney

Jawel, jawel, ik leef nog!
Wat mij nou toch is overkomen! Ik werd vanochtend wakker op een van mijn zeldzame vrije dagen en ik verveelde me.. Dat komt niet vaak voor in mijn leven hier.
Dus ik dacht laat ik mijn Nederlandse vrienden eens op de hoogte stellen van hoe het nou met me gaat en wat ik doe.
Ik heb voor het laatst een verslag geschreven in brisbane dus vanaf daar gaan we vrolijk verder!
De laatste dag in Brisbane was alweer een feit voordat ik er goed en wel over na kon denken. Op de laatste dag met Katie naar een koala park geweest waar ik weer kon genieten van alle wilde dieren in Australië. Maar wat het mooiste was dat je kon knuffelen met een koala, zo lief!
Daarna de tweeling opgepikt in de stad en onze reis voortgezet naar Noosa.
Omdat we laat aankwamen en een beetje geld moeten besparen hebben we overnacht op de parkeerplaats van de supermarkt, met z'n 4e in de auto slapen is niet een heel groot succes alleen de goon maakt alles dragelijker. En een groot voordeel is vers brood in de ochtend!
In de ochtend een beetje rond gekeken in Noosa en rond het middag uur verder gereden naar rainbow beach, waar we een mooie zonsondergang hebben gezien en hebben gezand-surft!
Volgende dag de trip naar fraiser eiland gepland, omdat we zelf een 4x4 hebben konden we dat doen voor 46 dollar p.p. Ipv 400!
Na een wilde nacht in rainbow beach rijden we de volgende ochtend iet wat katerig naar de ferry die ons naar fraser eiland brengt.
Na nog geen 5 minuten op fraser eiland zitten we al vast met de auto in het zand.. Gelukkig hulp gekregen van een aantal voorbij rijdende auto's.
Omdat katie niet zo goed is in zand en berg rijden en de jongens het risico niet aandurven de auto in de prak te rijden komt het rijden op mij aan.
Gelukkig heb ik een beetje van mijn vaders genen en rij ik met niet al te veel moeite onze holden jackaroo rond op het prachtige eiland!
Na 3 super leuke dagen gehad te hebben met veel mooie uitzichten, meren en zandvliegen keren we terug naar rainbow beach waar we de auto een grondige schoonmaak beurt geven.
Na een laatste nachtje rainbow gaan we verder naar Airly beach, waar we de middag heerlijk relaxen aan de lagoon.
Volgende ochtend is het voor Katie en mij tijd om onze 3 dagen durende zeiltocht door de white sundays te gaan doen.
We hebben een super leuke groep van 15 jongeren, heerlijk eten en heerlijk weer!
We hebben 3 snorkel stops gemaakt en ik heb zo veel tropische vissen gezien en met gigantische zeeschildpadden gezwommen. Ook een stop op whit heaven beach gemaakt, echt gigantisch mooi!
Niet veel geslapen omdat Katie last had van claustrofobische dromen in ons kleine hutje en vaak gillend wakker werd..
Van de haven opgehaald door de jongens die onze vermoeide lichamen naar Cairns hebben gereden.
In Cairns aangekomen is het weer nog steeds geweldig en hebben we een super leuke kamer met 2 ierse jongens en engelse meisjes.
Met andere woorden, het leven is een groot feest met temperaturen boven de 30 graden, en liggen elke dag te relaxen aan de lagoon!

Ik ben nu natuurlijk al weer een tijdje in sydney en kan mijn verhaal nog 15x zo lang maken maar dat zal ik jullie niet aandoen!

Love you long time!

Iris

• 22 April 2013 - 11:46

Kiny:

Hoi Iris,

Je kunt, als je weer thuis bent, wel een boek gaan schrijven.
    Wat een heerlijke avonturen beleef jij zeg!

Geniet nog maar lekker meid, dit pakt niemand je meer af.

Dikke kus Piet en Kiny.

• 22 April 2013 - 14:43

Elly:

Hoi Iris,

Wat heb je veel leuke en mooie dingen gezien en beleefd!
    Super hoor!!
    Geniet er van!!

Liefs, Mart en Elly

• 22 April 2013 - 18:06

Esther:

Lieve Iris,

Weer een heerlijk lezend stuk, geniet van je laatste weken in Syndney!!!

Dikke kus, mama

• 23 April 2013 - 18:16

Dianne:

Leuk verhaal weer Iris. Je kan lekker schrijven. Nog een fijne tijd daar!

• 24 April 2013 - 22:44

Papa En Jolanda:

Hoi schat, we volgen je op de voet. Heerlijk om te lezen dat mijn dochter zo lekker stoer is.
    Blijf lekker genieten en we blijven je volgen. Xjes van Jolanda en papa xxxx