flying high & first days Aukland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Wit - WaarBenJij.nu flying high & first days Aukland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Wit - WaarBenJij.nu

flying high & first days Aukland!

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi guys,

Hier mijn aller eerste reis verslag, nog velen zullen volgen.
Wat een bizarre dagen heb ik achter de rug! Laten we bij het begin beginnen..
Aller eerst had ik een raar gevoel over mijn bagage op Londen dus ik voor de zekerheid nog even gecheckt of het echt naar Nieuw-Zeeland mee ging.
Maar goed dat ik dat gedaan had want mijn backpack werd zonder pardon op Londen gedumpt! Doordat ik dit moest regelen had ik nog maar 10 minuten om me aan de andere kant van het vliegveld ik te chekken, race tegen de klok! (Ik heb al mijn zoë skills uit de kast gehaald) Ik had het uiteraard gehaald en mijn reis naar China kon beginnen!
De 12 uur in het vliegtuig naar China heb ik bijna alleen maar geslapen. Trouwens echt een bizar mooi vliegtuig, met kussentjes, dekentjes en ontbijt, avond eten en films!
Op China aangekomen voor 7 euro een cappuccino gedronken voor de gratis wifi in dat tentje. Mezelf een beetje vermaakt 6 uur lang en noedels met beef gegeten. Geen aanrader!
In het vliegtuig naar Auckland gelukkig een stoel bij het raam, omdat ik niet meer kon slapen heb ik 4 films gekeken en een boek uitgelezen.
Het was wel een beetje jammer dat er 3 huil baby's vlakbij zaten, maar ik overleef!
Om 6 uur s'avonds landde ik op Auckland en na een strenge controle mocht ik het land voor 3 maanden in.
Ik wisselde mijn laatste euro's voor de dollar in en stapte in de shuttle bus die me naar mijn hostel zou brengen.
Ik moet nog steeds een beetje wennen aan het links rijden, de zebra paden en alles wat hier omgedraaid is.
(Je hebt hier een kruising en je mag als het groen is de hele kruising alle kanten oversteken? Heel raar en druk gezicht! Ook maakt het knopje van het stoplicht een raar soort lazergame geluid als je mag lopen)
Aangekomen ontmoette ik Ben uit duitsland, 1 van mijn 7 kamer genoten. Het was zijn laatste dag en we besloten nadat ik lekker opgefrist was dat we wat gingen eten samen.
We gingen wat eten bij de Mac, hebben een rondje door de stad gelopen en gaan met onze 2for1drink kortingsvouchers naar de globe bar! Daar ontmoette we 2 oud backpackers en na met hun een erg spannend potje jenga te hebben gespeeld namen ze ons mee op hun kosten mee opstap. Dat was wel heel bijzonder aangezien hier een biertje in een bar $9 kost!
Super gezellige avond gehad!
Vandaag ben ik alleen naar mounth eve gelopen, een super mooi uitzicht heb je vanaf daar van de stad!
Op de terugweg voelde ik me iet wat alleen en ontmoette ik Rafael uit Australië, we hebben geluncht samen bij de subway en daarna wat rond gehangen bij de haven!
Ik ga trouwens denk ik alle Nederlanders een cursus "nieuw-zeelands aardig" geven! Wat er ook is, en wat je ook vraagt, iedereen staat voor je klaar, zo een lief volk!
Ik weet niet zo goed wat ik er tot nu toe van vind, ik moet denk ik nog een beetje wennen aan alleen zijn.
Morgen vertrek ik uit Auckland denk ik, nieuwe plek, nieuwe avonturen!

Heel veel kusjes en veel liefde ,

Iris

• 08 Januari 2013 - 08:40

Wilma:

O, Iris....wat herkenbaar...alles even alleen ontdekken...en direct aardige mensen om je heen.
    Je avontuur is nu echt begonnen! We gaan je op de voet volgen en genieten stiekem met je mee! Have fun ! Xx

• 08 Januari 2013 - 12:21

Alyssia:

blij dat je goed bent aangekomen schattie!
    echte avontuur is begonnen en ik ga al je verhalen lezen :D

dikke kus loveyou!

• 08 Januari 2013 - 16:54

Papa En Jolanda:

Lieve schat, wat een enorme reis om daar te komen. gelukkig was je onderbuik gevoel, wat Londen betreft, juist. Fijn dat je gelijk al leuke contacten hebt. Je vader volgt je op google earth en had gezien waar je bent geland. Jou avontuur word ook ons avontuur. Veel liefs van ons. XXX

• 08 Januari 2013 - 17:25

Dianne:

Hey Iris, zo geweldig dat je dit onderneemt! Heel leuk ook om je te volgen. Het doet mij uiteraard sterk denken aan de tijd toen Sisko naar Australië en Nieuw-Zeeland was. Je bent ook niet helemaal alleen. In gedachten zijn er velen die met je mee reizen. Ik in ieder geval! Tot het volgende verslag. X

• 08 Januari 2013 - 18:49

Elly:

Hé Iris, wat Dianne zegt is helemaal waar. Er zijn heel veel mensen die met je mee reizen en daar ben ik er ook één van. Fijn dat je goed op de plaats van bestemming aangekomen bent. Liefs!

• 08 Januari 2013 - 19:49

Esther:

Lieve Iertje, Net heerlijk gelezen over de belevenissen van de eerste dagen.
    Volgens mij heb je het gevoel dat je al een week weg bent, zoveel indrukken en nieuwe mensen.
    Ik heb erg veel aan je gedacht en een beetje de tijd in de gaten gehouden......, nu is Ier in China, nu ongeveer geland in Nieuw Zeeland. Fijn dat het allemaal goed gegaan is, het is allemaal wennen, maar zo te lezen sla je je er erg goed doorheen. ENJOY!!!!
    Een dikke knuffel van mij, mama

• 09 Januari 2013 - 10:48

Aad En Bianca:

Hoi Iris,

Wat een leuk eerste verhaal zeg. Net Oma haar voeten gedaan en moest je heel veel groetjes doen. Ik lees dat je het toch best wel al naar je zin hebt. Het alleen zijn als snel over gaan want je komt daar zoveel lieve mensen tegen die net als jou alleen zijn dus gedeelde smart is halve smart toch? Wij wensen je heel veel plezier en geniet.

Dikke kus Aad en Bianca

• 09 Januari 2013 - 17:48

Karin Clement:

Hoi Iris,

Leuk om je verhaal te lezen. Zo reizen we een beetje met je mee.
    Goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd, zodat je nu niet zonder spullen zit.
    Wat fantastisch dat je de kans hebt gepakt om deze reis te gaan maken. Je gaat het vast geweldig vinden en veel leuke mensen ontmoeten. Af en toe heimwee hoort erbij, maar het komt goed.
    Heel veel plezier daar en geniet van alles wat je ziet en meemaakt.
    Pas goed op jezelf!

groetjes van Karin (en natuurlijk ook van Guus)

• 09 Januari 2013 - 19:06

Reinie:

Ook ik ga je volgen Iris. Wat een begin !!! en wat een leuke ontmoetingen al. Mensen ontmoeten en afscheid nemen gaat nog heel veel gebeuren, geniet van alles en blijf je intuitie volgen. Lieve groet.

• 14 Januari 2013 - 20:02

Marieke Smit:

Tjsa, deze tante had even niet goed opgelet en vergeten om me aan te melden op jouw "waarbenjij.nu". Dat heb je met die provinciaaltjes. Hoorde net van Esther dat het nu beter met je gaat. Hou vol, het wordt vast een hele mooie reis. Love you ! Dikke kus van Marieke & van Jan