Melbour, Sydney, Brisbane en alles daar tussen in - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Wit - WaarBenJij.nu Melbour, Sydney, Brisbane en alles daar tussen in - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Wit - WaarBenJij.nu

Melbour, Sydney, Brisbane en alles daar tussen in

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 Maart 2013 | Australië, Brisbane

Hallo lieve allemaal,

Allereerst mijn excuus omdat ik jullie een maand in spanning heb laten wachten op mijn volgende verhaal. Ik wil jullie uiteraard allemaal wel heel graag laten weten hoe het gaat hier, alleen ik heb het veelste druk met leuke dingen ondernemen en genieten.
We waren gebleven in Melbourne, mijn aller eerste bestemming in Australie!
Omdat ik hier letterlijk met de dag leef en niks vooruit plan was mijn eerste nacht in Melbourne bijna een klein rampje geworden.
Vermoeiend van de hele nacht reizen en een maand amper slapen slenter ik naar hostel discovery waar ik wilde verblijven.
Omdat ik niks plan (zou ik misschien eens moeten overwegen) was hostel discovery helemaal vol geboekt voor de nacht.
Slenterend naar het volgende hostel waar ik ook geen succes had, ze alleen nog een kamer van 150 dollar per nacht hadden. Ik had het bijna gedaan zo moe was ik.
De volgende 2 hostels die ik bezocht hadden ook geen plek meer dus het was bijna een nachtje tussen de dakloze geworden.
Gelukkig had een van die hostels na een uur een uit-chekker zodat ik een bedje had!
Die avond een duits meisje ontmoet, Julia,en in de avond samen gekookt en wat bier gedronken in het park.
De dagen daarop volgend heb ik me in melbourne vermaakt met een hoop gezellige mensen, de markt, de stad, en de festival week in st. kilda.
5 februari mijn kiwi-vrienden Beth en Amy ontmoet in Melbourne met het plan om dezelfde dag nog een auto te huren om een aantal dagen the great ocean road te gaan rijden.
Zo gezegt, zo gedaan, de kleine zilveren auto gehuurd, eten in gekocht, en gaan met die banaan!
Het grootste oorlogs monument in de hele wereld, en ook nog eens de mooiste ben ik van mening. Wat een prachtige route hebben we gereden. Overnacht in de auto en in een omgebouwde gevangenis waar het een beetje spookte, de 12 apostels gezien, kangaroos gevoerd en nog veel meer gezien en bekeken.
Weer terug in melbourne wat van de stad bekeken, afscheid genomen met een goed nachtje stappen van mijn kiwi-vriendinnen, en katie ontmoet, een meisje waar ik samen een 4x4 holden jackaroo mee heb gekocht. In de avond gegeten in een tentje in melbourne waar je zelf mag bepalen wat je voor je eten betaald, erg grappige ervaring!
De volgende dag komt Katie me halen met de auto en beginnen we aan onze trip naar Sydney.
Via de kust naar Canberra gereden, na een paar nachten slapen in de auto was ik blij dat ik weer in een bed sliep. Helaas zijn we op stap gegaan zodat ik maar een paar uur van mijn bed kon genieten :(
Van Canberra doorgereden naar de blue mountains, het was best bewolkt maar we hebben 2 geweldige dagen gehad, met een hoop spierpijn van alle trappen die we bewandeld hadden.
In sydney een geweldig week gehad, ik had een super leuke kamer en we deden veel met zijn alle.
Bondi-beach, manly beach en coogy beach gezien, naar de chinees-nieuwjaar parade geweest, naar tropfes festival geweest, the harbour bridge en het operah house gezien en vaak wezen stappen in scary canary's.
Ook hebben we de engelse tweeling ontmoet, 2 aardige gasten die met Katie en mij mee gaan rijzen naar cairns.
'S ochtends rond 12 uur uitgecheckt en Ben (mijn kiwi-vriend die een weekje met ons mee lift) en de tweeling opgehaald en zijn we de reis naar onze eerste bestemming (byron bay) begonnen.
Helaas had het de hele dag zo erg geregend dat de snelweg overstroomd was, er een hele stad geevacueerd moest worden en er niemand meer verder mocht rijden.
We strandde ergens bij een vage sport-club/bar iets en mochten daar gratis ons tentje op het terrein neerzetten om daar te overnachten.
De volgende ochtend navraag gedaan en de snelweg (enige in de omgeving) zou nog 3 dagen dicht blijven.
Het was nog maar 4 uur rijden naar Byron bay vanaf het punt waar we waren alleen omdat we de snelweg niet konden gebruiken moesten we een omweg maken van 12 uur.
Na 10 uur rijden kwamen we er achter dat alle tankstations gesloten waren en begon onze tank leeg te raken dus konden we niet meer verder.
De ergste nacht van mijn leven gehad midden in het tropische regenwoud met serieus bruine spinnen die nog groter waren dan mijn hand en zich zo een beetje overal bevonden.
De volgende ochtend konden we verder rijden en 2 super relaxte maar regen achtige dagen gehad in byron bay, we verbleven in een soort klein hippie dorpje waar het naar wierook en wiet rook en alles om yoga en reikie draaide.
De volgende bestemming was surfers paradise, het weer werd ietsje beter en we hadden een super goedkoop hostel gevonden.
Echter bleek dit een familie hotel te zijn en we hadden een kamer voor ons zelf en meer luxe dan we gewend waren tot onze beschikking 2 nachten.
Lekker op het strand gelegen en in de stad geslenterd.
Na 2 nachtjes reizen we verder naar Brisbane waar ik me nu bevind.
De eerste 2 nachtjes in hostel iets buiten het centrum geslapen en lekker gerelaxt overdag en op stap geweest in het bruisende nachtleven van brisbane.
We zijn voor de laatste 2 nachtjes verhuist naar een hostel in het centrum van Brisbane zodat we vanuit hier wat meer kunnen gaan doen.

Ik hoop dat jullie allemaal net zo van het leven genieten als ik doe en ik beloof dat mijn volgende verslag niet zo lang zal duren!

Heel erg veel kusjes uit het iet wat overstroomde Australie!

Iris

• 03 Maart 2013 - 15:00

Esther:

Lieve Iris,

Heerlijk om weer een verslag van je te lezen, geweldig dat je zo kan genieten van alle dingen die je op je pad tegenkomt.
    Ook al zit het soms tegen: je weet er goed mee om te gaan, super!!
    Enne, ben je nou nog niet over je angst voor spinnen heen?

Dikke knuffel van mama

• 03 Maart 2013 - 15:49

Elly:

Lieve Iris,
    Meis wat een ervaringen doe je op en wat heerlijk om weer zo'n leuk verhaal te lezen.
    Die spinnen... brrrrr......
    Geniet van alles wat er op je pad komt en ik kijk uit naar je verhalen!!
    Liefs, Elly

• 03 Maart 2013 - 16:18

Jos En Annelies:

Lieve Iris,
    Ongelooflijk wat jij allemaal meemaakt en wat leuk om dit allemaal te volgen. En spannend ... een overstroming, een spooky gevangenis, de spinnen ... er zijn weken dat ik dat niet meemaak :)
    In ieder geval nooit saai!
    Heel veel plezier met het vervolg van je trip gewenst en tot het volgende verslag.

Xx Jos en Annelies

• 03 Maart 2013 - 20:58

Dianne:

Jee Iris, als jij weer thuis komt heb je weken nodig om bij te komen!
    Houd je ook nog wat energie over voor de weken die je met je moeder bent?
    Leuk weer wat van je te lezen. XX

• 04 Maart 2013 - 12:26

Piet En Kiny:

Hoi Iris,

Meisje meisje wat een avonturenverhalen weer.
    Heerlijk om te lezen, maar ook wel spannend allemaal.

Blijf genieten meid!

Liefs Piet en Kiny

• 05 Maart 2013 - 17:23

Aad En Bianca:

Wat fijn om weer eens een verslag van jou te lezen. Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Heerlijk ook dat je niet zoveel tijd hebt om een verslag te schrijven. Hopen snel op een volgende natuurlijk.
    Geniet nog met volle teugen van je reis en geniet geniet geniet.

dikke kus Aad en Bianca